The new boys! - Reisverslag uit Kitwe, Zambia van Chantal Willemsen - WaarBenJij.nu The new boys! - Reisverslag uit Kitwe, Zambia van Chantal Willemsen - WaarBenJij.nu

The new boys!

Door: Chantal Willemsen

Blijf op de hoogte en volg Chantal

27 Februari 2014 | Zambia, Kitwe

Tijdens een tripje door de stad kwamen we drie verloren straatkinderen tegen. Samen met de kinderen hebben we ons gemeld bij Social Welfare. Hier hebben we de kinderen aangemeld en kregen we toestemming om ze mee te nemen naar het boyscentre.
Eerst werd er door de directrice een intake gesprek gedaan op kantoor. Het was interessant om te zien hoe een intake er uit ziet. Helaas was een van de jongetjes doof. Het was daarom ook moeilijk om informatie over hem te krijgen. Het is mij gelukt om met het maken van tekeningetjes er achter te komen wie hij ong. is. Hij is met een vriendje samen naar Kitwé gelopen van ver en hij heeft ook een moeder of een vader in kitwe op de markt wonen.
De andere twee jongetjes heten Gilbert (13jaar) en Justin (10jaar). Tijdens het wachten heb ben we ze koekjes gegeven en heb ik samen spelletjes met ze gespeeld.
Ik heb gemerkt dat ze het fijn vonden om aandacht te krijgen, omdat ze de rest van de dag zelf naar me toe kwamen en aandacht zochten.
Na de intake bleek dat de twee jongetjes (de broertjes Gilbert en Justin) graag in het centre wilden wonen. Van het dove jongetje wisten we het nog niet.
Na een lang dagje kwamen we aan in het boyscentre. Daar kregen de jongens wéér een intake gesprek. Vervolgens werden ze geschoren, gedouched en kregen ze nieuwe kleren i.v.m. mogelijke bacteriën en luizen.
Tijdens de intake van de nieuwe jongens ben ik naar de danslessen gaan kijken in het boyscentre. GEWELDIG. Ze dansen met zoveel energie, maken eigen muziek en lachen veel. Het was erg leuk om te zien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Hoi Allemaal, Zoals de meeste van jullie al weten vertrek ik 17 februari 2014 met Laura Hermans en Renée Oosterholt naar Kitwé te Zambia om daar af te gaan studeren. Wij zullen hier 8 weken mee gaan werken in de organisatie Friends of the Street Children en een onderzoek doen. De afgelopen periode hebben wij ons ingezet om een grote inzamelingsactie op touw te zetten en dit met een mooi resultaat. Het fundraising evenement was een geweldige ervaring en nu mag het afstuderen in Zambia toch echt gaan beginnen. Via mijn blog zal ik jullie op de hoogte houden over mijn avonturen in Kitwé, mijn stage-ervaringen, mijn onderzoek naar de behoeftes van de straatkinderen en mijn observaties waar het geld nu het hardst nodig is. Ik hoop dat jullie het leuk vinden. Tot snel ! Liefs... Chantal

Actief sinds 28 Jan. 2014
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 10915

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: